Talenten nieuwsbrieven

Op de JLS zoeken wij ieders talenten op! Zowel op onze wekelijkse talentenmidag als daarbuiten willen wij een ieders talent naar voren laten komen en deze proberen te ontwikkelen. In onderstaande nieuwsbrieven staan eerder voorbijgekomen talenten en activiteiten. Zeker een kijkje waard!

Talentenmiddag

Wat zijn de talentenmiddagen?

Elke vrijdagmiddag hebben wij op onze school de talentenmiddag. De leerlingen van groep 3 t/m 8, kunnen hierbij (de naam zegt het al) hun talenten misschien wel ontdekken. Of dit nou is in het leren koken, het kennismaken met een nieuwe sport of het maken van muziek.

Waarom de talentenmiddagen?

Het uitgangspunt van onze school is: ‘willen - durven - doen’. Motivatie speelt hierin een eerste rol, waarbij aansluiten op interesses onze prioriteit heeft. Op onze school werken we daarom aan talent-ontwikkeling. We gaan samen met onze leerlingen op zoek naar interesses en talenten, bijvoorbeeld tijdens de talentenmiddagen.

We streven ernaar de activiteiten betekenisvol en functioneel te maken door ze te koppelen aan de echte wereld. Dit door gastdocenten en professionals uit het werkveld uit te nodigen of door zelf een bezoekje te brengen aan het werkveld. Op deze manier dagen we leerlingen uit en bieden we ook de ruimte om op zoek te gaan naar eigen talenten.