Samenspeelplek

Onze school is een samenspeelplek. Dit betekent dat ons schoolplein zowel toegankelijk is voor kinderen met als zonder een handicap. Dit is mede mogelijk gemaakt door SamenSpeelFonds.

Een samenleving waarin elk kind vriendjes heeft en geen kind alleen hoeft te spelen - dat is het ideaal van het SamenSpeelFonds. De meeste kinderen leren leven met hun beperking. Hun grootste handicap is dat ze niet mee kunnen doen en zich daardoor eenzaam voelen.Het SamenSpeelFonds, een initiatief van Jantje Beton en Stichting Het Gehandicapte Kind, helpt onder andere speeltuinen en kinderboerderijen toegankelijker te maken. Zodat kinderen met en zonder beperking met elkaar kunnen buitenspelen. Met als doel: in élke gemeente in Nederland tenminste 1 inclusieve SamenSpeelPlek!

Voor meer informatie kunt u een kijkje nemen op de site van het SamenSpeelFonds.